به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی سعید ملااسماعیلی افزود: این منابع مالی به رغم تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه اقتصاد کشور، در قالب ۶ طرح سرمایه گذاری خارجی جدید در زمینه‌های صنایع دارویی، برق، شیمیایی، تولید ظروف و انرژی های تجدید پذیر در استان مرکزی جلب و جذب شد. وی ادامه داد: جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی در این مدت در استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۲۵۰ درصد افزایش یافته‌ است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی خاطرنشان کرد: کمیته شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری این استان در این مدت با عضویت در دستگاه‌های اجرایی متولی سرمایه گذاری در استان موفق به شناسایی ۱۳ مورد فرصت سرمایه گذاری مطلوب استان شدند. ملااسماعیلی افزود: این فرصت‌ها به صورت بسته‌هایی به ۲ زبان برای ارایه به سرمایه‌گذاران تهیه و تدوین شده‌ است.

وی یادآور شد: یک هزار و ۶۰۰ تقاضای تسهیلات یارانه‌ای بانکی که در این مدت توسط اشخاص حقیقی و حقوقی کارآفرین در استان مرکزی به دستگاه‌های اجرایی ارایه شده بود در کمیته استانی اجرای یک تا ۹ بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه با دبیری این اداره کل بررسی و به بانک‌های عامل معرفی و ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات به این متقاضایان پرداخت شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی خاطرنشان کرد: این استان با همکاری چهار رکن موثر در بهبود محیط کسب و کار شامل استانداری، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرستان اراک و اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان توانست سال گذشته رتبه نخست بهبود محیط کسب و کار را کسب کند. ملااسماعیلی افزود: ۱۳۶ درصد از درآمدهای عمومی، ۱۰۰ درصد منابع نقدی (ردیف استانی) اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال گذشته، ۹۰ درصد اسناد خزانه اسلامی استانی (استانی و ردیف)،۹۰ درصد اسناد خزانه اسلامی ویژه و ۹۰ درصد اسناد خزانه اسلامی ملی استان مرکزی در دولت سیزدهم محقق شده است. وی ادامه داد: ۱۰۰ درصد اعتبارات هزینه‌ای استانی سال گذشته نیز محقق شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۲ مورد ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی این استان به ارزش ۴۸۶ هزار و ۹۵۵ میلیارد و ۹۵ میلیون و ۶۷۸ هزار ریال توسط این اداره کل فروخته و تمام وجه حاصله از فروش به دستگاه‌های اجرایی مربوطه برای پرداخت اعتبارات عمرانی هزینه‌ای و پاداش بازنشستگان بازگردانده شد. ملااسماعیلی گفت: ۸۱ برگه اوراق تسویه سال گذشته به مبلغ ۷۵۲ میلیارد و ۷۶۶ میلیون ریال توسط اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی صادر شد.

وی ادامه داد: آموزش کار با سامانه سماد نو (اوراق تسویه) و رفع اتهامات و سوالات دستگاه‌های اجرایی در هر مقطع به صورت تلفنی و یا حضوری توسط همکاران اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی در حال انجام است.