مدیركل امور اقتصادی و دارایی استان مركزی گفت: نخستین مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در بخش حمل و نقل بین المللی این استان صادر شد. ملااسماعیلی گفت:تقاضای سرمایه‌گذاری یک میلیون دلاری یک سرمایه‌گذار مسلمان عرب در بخش حمل و نقل ترانزیتی شهرستان دلیجان آذرماه سالجاری در هیات سرمایه گذاری خارجی جمهوری اسلامی ایران تایید و تصویب شد.

وی ادامه داد: این مجوز دی‌ماه امسال با نظر این هیات توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی، به مجوزهای قبلی سرمایه‌گذاری خارجی استان مرکزی افزوده شد و برای نخستین بار سرمایه‌گذار خارجی برای مشارکت مدنی در توسعه طرح‌های زیربنایی مهمی از جمله توسعه بخش حمل و نقل در استان جلب شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی خاطرنشان کرد: این نخستین سرمایه گذاری خارجی جذب شده از کشورهای مسلمان همسایه نیست و یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری های خارجی جذب شده در کشور با مالکیت سرمایه گذاران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در شهرستان ساوه جذب شده‌ است.

ملااسماعیلی ادامه داد: این طرح بزرگ صنعتی امسال در صدد اجرای مرحله توسعه تولیدات و سرمایه‌گذاری مجدد با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیون یورو در کشور است که اجرای آن کشور را از واردات برخی اقلام صنایع غذایی و بسته بندی بی نیاز می‌کند.

وی اظهار داشت: تهدیدها و تحریم های ظالمانه توسط دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران تنها در راستای بازدارندگی اقتصادی طراحی و اجرا می‌شوند که آمارها و سرمایه‌گذاری‌های خارجی جذب شده در کشور نشان از آن است که تاکنون نتوانسته‌اند مانعی جدی برای توسعه همکاری‌های سرمایه‌گذاری و تجاری جمهوری اسلامی ایران به ویژه با کشورهای همسایه ایجاد کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی شناسایی و مطالعه فرصت‌های سرمایه گذاری ۲ زبانه برای ارایه به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، پیگیری برای عملیاتی شدن طرح‌های بزرگ ملی، ایجاد درگاه ملی پنجره واحد( اطلس جامع اطلاعات سرمایه گذاری استان) را از برنامه‌های مهم مرکز خدمات سرمایه‌گذاری این استان عنوان کرد و گفت: این طرح‌ها با کمک دستگاه‌های اجرایی استان و راهبری استاندار مرکزی، در دست اقدام است.