به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی سعید ملااسماعیلی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان اظهار داشت: یک شرکت بسیار معتبر و مشهور بین المللی فعال در تولید و عرضه پروتزها و تجهیزات پزشکی، موفق به اخذ مجوز سرمایه گذاری مستقیم خارجی به ارزش 28 میلیون یورو از هیات سرمایه گذاری خارجی ایران برای احداث خط تولید در شهرستان ساوه شد.

این مجوز در پایان مردادماه در هیات سرمایه گذاری خارجی کشور مطرح و همزمان با هفته دولت به استان مرکزی ابلاغ شده است. با اجرای کامل این طرح ضمن خودکفایی در تولید داخلی برخی اقلام دندانپزشکی از خروج مبالغ زیادی ارز از کشور به منظور واردات این اقلام جلوگیری خواهد شد. البته به دلیل تحریم های ظالمانه، به منظور صیانت از این طرح ها نمی توان جزئیات بیشتری را مطرح نمود.

ملااسماعیلی افزود: طی دو سال عملکرد دولت سیزدهم از مردادماه 1400 تا هفته دولت سالجاری بالغ بر 128 میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی جدید برای استان مرکزی صادر شده و جریان سرمایه گذاری خارجی به جمهوری اسلامی ایران و استان مرکزی به همت دستگاههای اجرایی ذیربط و جهادگران عرصه تولید پیوسته ادامه داشته است. در کنار سرمایه گذاری های خارجی جدید، بسیاری از سرمایه گذاران خارجی فعال استان که در برخی شهرستانها شانه به شانه سرمایه گذاران داخلی به تولید اشتغال دارند درحال افزایش سرمایه خود هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان افزود: دولت برای سرمایه گذاران خارجی و شرکای داخلی آنها به شرط آنکه در مسیر توسعه و پیشرفت کشور گام بردارند تسهیلات و مشوق های مختلفی در نظر گرفته است. مشوق هایی از جنس بخشودگی مالیاتی، امکان واردات خودرو، اقامت طولانی مدت در کشور، اجازه اشتغال، ضمانت سرمایه و بسیاری مصادیق دیگر از جمله این حمایتها است. همچنین مطالعه فرصتهای سرمایه گذاری استان مرکزی با اتکا به ظرفیت بومی دانشگاههای استان در دست اقدام است. از اینجا دعوت می کنیم از متولیان سرمایه گذاری در استان که با مشاوره مرکز خدمات سرمایه گذاری استان واقع در شهرک شهید مصطفی خمین (ره)، برای جذب سرمایه گذار شریک؛ نسبت به معرفی طرح های خود به عنوان فرصت سرمایه گذاری اقدام نمایند.